Rasta should be deeper

Jag har lite kris. Föredraget imorgon ska vara 15 minuter. Läste igenom det jag har skrivit lite lagom snabt sådär. Det tog 32 minuter. Hur fasiken ska jag kunna halvera hela mitt föredrag? Dessutom har jag typ inte börjar jobba med den delen vi ska lämna in skriftligt. Vår trevliga lilla uppgift ska lämnas in imorgon plus att det är slutuppgiften. Treorna åker iväg till Bryssel i helgen och jag börjar faktiskt bli lite smått avundsjuk. Jag har inte varit där sen studenten förra året och börjar tyvärr känna att det kanske inte riktigt är "min" stad längre. Det var lite mindre än två år sedan jag flyttade men det tog väldigt lång tid innan jag verkligen kände att jag bodde i Sverige och ännu längre tid innan jag började att trivas. Som tur är har jag träffat väldigt mycket trevliga människor här och nu trivs jag riktigt bra. Visst skulle man önska att man bodde i ett land som var varmt året om men man kan inte få allt här i världen. Att leva som medelsvensson i Sverige måste man ändå erkänna är bättre än att leva ett liv där man varje dag måste kämpa för att få vatten och mat.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och börja korta ned mitt arbete. Varför är det alltid så att allting annat är så mycket roligare så fort man vet att man borde plugga. Jag städade t.o.m. rummet förre veckan istället för att plugga och då är något allvarligt fel. Jag dör nästan hellre än att städa, det är det tråkigaste jag vet. Jag tror förresten att jag skippar italienskan imorgon för vi ska ha prov och jag har inte varit på de tre sista lektionerna så vet knappt vad vi ska ha prov på. Dessutom kommer jag behöva råplugga min presentation om jag inte ska stå där med pappret upptryckt i nyllet.

Kommentarer
Postat av: Ozzy Ozkar

Svar: Aj glömde Boondock Saints!
Den är skitbra ja!
Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback