The fight tin

Jag ska börja med en ny sak. Varje gång jag bråkar med någon ska jag lägga en krona i en burk.  Problemet är bara vad som klassas som bråk. Hmm, måste man skrika på varandra för att man bråkar? Nej, men i min familj är det oftast så. Vi bråkar rätt mycket i min familj dessutom. Mamma och pappa kom hem igårkväll och jag har redan hunnit bråka med dom ett par gånger.

En person frågade mig i fredags hur jag hade blivit så hård. Med det syftade han på att jag kan vara rätt kaxig och har mycket skinn på näsan. Jag tror att det är på grund av min bror. Har man en två år äldre bror som alltid varit lite tuff av sig har jag alltid behövt stå upp mot honom och inte vara sämre än honom när det gällde att våga saker. Han kan forfarande få mig att göra saker genom att säga att jag är feg för att jag inte vågar göra något. Det är något speciellt med att ha en äldre bror, framförallt om man ligger ganska nära i ålder. Självklart finns det brudar med storebrorsor som är mesiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback