Blondinbella, idiot?

På jobbet igår pratade jag med en annan tjej om olika andra jobb. Att jobba på donken är ett av de mer fysist krävande jobben. T.e.x. står man upp hela tiden och kutar runt. Vi kom av någon underlig anledning in på att prata om Blondinbella. Hon tjänar oförtjänt mycket pengar på att blogga. Hade aldrig tidigare läst hennes blogg men kände att jag behövde göra ett studiebesök på den så det gjorde jag när jag slutat. Det hon skriver om är väldigt mycket skit för att vara ärlig. Så mycket pengar och läsare borde hon inte få. Hon skriver om vad hon gjort på dagen. om kläder hon köpt och smink hon använder. Hur viktigt känns det? Jag skulle kunna skriva minst lika bra om samma saker. Hade hon skrivit om bra saker såsom musik, film eller sånt som händer i världen hade hon säkerligen varit värd varenda krona men som det är nu så nej. Dessutom är hon aningens för "blond" för min smak.

Det roligaste och även det mest skrämmande om man nu kan uttrycka sig så är att hon nästan har blivit en medieperson, en känd person bara för att hon bloggar om strunt. För några veckor sedan var hon med i tidningen för att hon under sin resa till Italien blivit utsatt för något slags övergrepp. För detta fick hon vara med i tidningen, varför? För min del hoppas jag nästan att hon blev våldtagen ( jo, jag vet att jag är elak).


Självklart är jag avundsjuk på det inflytandet hon har och på pengarna hon tjänar på att blogga, det tänker jag inte neka. Dock tycker jag att det är fel att hon kommer kunna försörja sig länge på att skriva om oviktiga saker. Hon kan komma tillbaks när hon hittat nått vettigt att skriva om. Jag vet att jag själv inte alltid skriver om relevanta saker men sen tjänar jag inte heller något på mitt bloggande och om jag skulle göra det skulle jag inte få till närmelsevis lika mycket pengar som hon får.

och nej, jag tänker inte börja läsa hennes blogg efter detta.



Ok, att säga att jag hoppas att hon blev våldtagen kanske är att ta i lite, men ni förstår vad jag menar.

En annan tjej på jobbet som sa att hon älskade blondinbella för att hon var så duktig. Duktig? Hur svårt är det egentligen att beskriva vad hon gjort under dagen och prata om kläder? Jag tycker lite smått synd om tjejerna som faller för sånt skit.

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag kan inte bestämma mig, själv då?



Visst kan man hata någon men att hoppas att någon blivit våldtagen är inte bara elakt, et finns inte ens ord för det. om du visste vad man går igenom efter en våldtäkt så skulle du aldrig skriva något sånt ens på skämt..

Postat av: Jessica

Det var lite svårt att förstå vad du menande med väskan:) Men jag tycker både Beyond retro och Topshop är duktiga på små väskor som man kan ha tvärs över, alltså med långt band som är riktigt snyggt!

2008-07-24 @ 22:56:02
URL: http://acessoaren.blogg.se/
Postat av: Malin.

sv: tyvärr så vet jag inte vilka blommor det är :( ha en bra kväll :)

2008-07-24 @ 23:35:52
URL: http://msundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback