Galet

Blir galen på svenskar och svenskhet. Det är sällan vi har så fint och varmt väder som vi har haft senaste veckorna. Under de svenska sommrarna brukar det vanligtvis regna mycket och inte vara särskilt varmt. Nu när det väl är varmt klagar folk på att det är det. Kan man inte bara njuta av värmen?Det är exakt vad jag gör. Hade alla bara klagat när det varit varmt hade det varit ok, men sen när det blir svalare kommer alla undra vart den sköna sommarvärmen tagit vägen och klaga på att det är för kallt. Det är så typiskt svenskt, allt ska vara lagom. Det får inte vara för varmt, för soligt, för regningt eller för kallt. Hela den svenska kulturen och folksjälen är uppbyggd runt ordet lagom förut när det handlar om alkohol för då är det ju mer desto bättre som gäller.

Så var glada för att man inte behöver ha thermobyxor mitt i sommaren.

Kommentarer
Postat av: amandah

sv: tack :) men jag har faktist tröttnat på den ;o kanske lottar ut den fast med andra bilder :)

Postat av: Karin

sv: Usch! det närmaste jag har varit en blixt var när den slog ner i sandlådan på dagis!

2008-08-01 @ 19:29:19
URL: http://exklusive.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Svar: Tack :)

2008-08-01 @ 20:02:17
Postat av: belinda

sanning i din text. Man ska njuta så länge det går :) Fast nu börjar det dock bli lite sämre..eller har jag fel?

2008-08-04 @ 04:20:20
URL: http://misstricky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback