Today is gonna be the day but they'll never throw it back to you

Idag gick jag upp klockan 7 och pallrade mig iväg till bilskolan. Halkbana på G. JAG körde till Eskilstuna där halkbanekörningen skulle äga rum. Efter genomgång fick vi sätta oss i bilarna och köra. VIlken  lycka, köra bil helt själv för första gången. Utan någon som klagar på att man kör för fort, för långsamt eller för långt åt höger/vänster. Sladdade runt där på banan ett bra tag innan vi var klara. Då skulle vi ha en ny genomgång där vi pratade om hur hastighet påverkar krockkonsekvenser. Visste ni att bilen blir totalkvaddad om man kör in i ett träd fortare än 70 km/h?? Självklart visades det skrämselpropaganda om vad som händer vid krockarna och om hur stor chansen är att man klarar sig vid krock i olika hastigheter. Det var nog inte bara jag utan även ett par andra som började att fundera på om körkort verkligen var en bra idé. Dessutom krockar man i genomsnitt 3 gånger/ liv. Lite läskig statistik.

Sen fick vi sätta oss i en bil som sedan snurrade runt, alltså snurrade så man hamnade uppochned. Läskigt som satan. När vi hände uppochned skulle vi dessutom ta oss ut ur bilen, hängandes UPPOCHNED. inte så lätt. Efter allt det bar det iväg ned på stan för att köra stadstrafik, det gick faktiskt helt ok måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback