It's problematic

Har precis varit och klippt mig. Gjorde ingen superförändring,klippte bara topparna och luggen lite. Mitt problem är att mitt hår är überlockigt och aldrig vill som jag vill. Har man lockigt hår kan man inte ha en enda snygg frisyr, det går bara inte. Visst, mitt hår brukar bli snyggt när man plattar det men hur länge är det rakt? 5 minuter? Hopplöst är vad det är! Jag skulle vilja ha sådär snyggt rakt hår med lite självfall så att det inte låg slickat längs huvudet men ändå rakt. Istället har jag världens krull, not fair. Det sjuka är dessutom att mitt hår verkar bli lockigare och lockigare. Eller, när jag var riktigt liten hade jag superkrulligt blont (!) hår men sen rakades det ut. För ett par år sedan blev det jättelockigt igen, skumt va?Ich verstehe nicht, megakonstigt

Anyways, så här ser jag ut efter att ha klippt mig och frisören plattat mitt hår (skillnad)




En irriterande sak är dock att det inte alls kommer att se ut sådär efter att jag har duschat och ska fixa till håret själv. Frisörer måste ha magiska fingrar, håret är (nästan) alltid skitsnyggt när man lämnar frisörsalongen men när man för första gången ska fixa till det själv skiter sig alltihop och håret står alltid åt alla håll och kanter.

Egentligen borde man ha peruk, det hade varit så sjukt mycket enklare. Förresten, någon gång ska jag skaffa världens afro, permanenta hela håret och ha världens volymgrejjer i det. Seriöst, jag ska det. Jag är faktiskt lite smått avundsjuk på dom som har naturligt afro, det är rejält häftigt. Jag är född i fel hudfärg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det vore coolt om du skulle permanenta afro. Lägg upp bilder i så fall.

2008-06-05 @ 20:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback