Slutar föräldrar till tonåringar någonsin tro det värsta?

Jag berättade idag för min morsa om att jag inte fått min mens den här månaden, vilket jag har nu men anyway. Hon rycker nästan till och frågar i försök att låta casual: " har du varit ute på äventyr?" Man hör att inom henne blir hon nästan hysterisk, är hennes lilla dotter gravid?! För med äventyr menar hon självklart oskyddat sex, och gudvet vad allt det kan leda till. Barn, AIDS, klamme? När jag lugnande och sanningsenligt svarar att nej det har jag inte, ser man hur hon slappnar av. Hon ska inte bli mormor och allt återgår till det normala.

Det måste vara svårt att vara tonårsförälder, finns miljontals saker att oroa sig över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback