Forever young

När jag dör vill jag att man lägger ett mynt på varje öga. Ni vet sådär som man gör i Grekland, Italien och lite andra länder. Har ni läst Dantes inferno vet ni att det är en snubbe (Charon) som ror en båt över till andra sidan, alltså till himlen alternativt helvetet som jag antagligen skulle hamna i. Om man inte har pengar att betala Charon med blir själen kvar och får för evigt gå runt i en mellanvärld. Jag tror inte på Gud, och egentligen inte på helvetet eller himlen heller, men man vill inte riktigt chansa.

Jag tror egentligen på reinkarnation. Det skulle vara rätt soft, eller hur. Att återfödas som något trevligt, förutsatt att man levt ett bra liv och har bra karma. Man vill inte direkt återfödas som en myra eller liknande. En indisk ko skulle inte vara helt fel att pånyttfödas till. Man skulle vara helig och kunna gå runt hur som helst utan att någon skulle kunna göra en illa. En katt skulle också helt ok,  bara sova och äta hela dagarna. Gå ut för att skita lite då och då men annars bara ligga och slöa.


Vad som händer lär jag väl få reda på om en sådär 75 år för jag tänker inte dö innan jag fyllt 90. Jag håller dock fast vid att jag SKA ha mynten. Och massor av cool musik på min begravning, inga psalmer där inte!

Kommentarer
Postat av: isaaaa

du blir ju återfödd beroende på hur bra karma du har! duuhh, so good luck xD hahahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback