Vill inte bara vara soffpotatis längre

Jag har precis fyllt 18 och känner att jag egentligen inte uppnått ett jota med mitt liv, jag har inte genomfört något betydelsefullt, någonsin. Vi har börjat med Palestina-/Israelkonflikten på samhällskunskapen och det är sjukt intressant att prata om en lösning. Jag känner att jag behöver göra något med mitt liv, jag vill vara med och påverka vad som händer i världen. Jag har inte varit med om någon stor historisk händelse, ja inte ens en liten historisk händelse, inget alls egentligen. Har börjat fundera på att fortsätta i armén efter lumpen (om jag kommer in) och göra utlandstjänst i någon insatsstyrka, kunna göra något för världen. Eller åka till Afrika som voluntär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback