och hon svara: jag vet inte, jag vet inte vilken dag det är idag

Idag har jag varit och plockat blåbär i skogen med farfar. Jag gillar min farfar, han är soft.  Han är 79 år och är fortfarande nyfiken på att lära sig nya saker. Han läser böcker på tyska och franska och kommer antagligen att friska upp sina latinkunskaper nu som jag börjar läsa latin. När man talar med honom lägger han plötsligt in ord och meningar på andra språk. Vid släktmiddagar stämmer han upp i sång, oftast konstiga låtar på tyska. När en kusin fyllde år sjöng han For he's a jolly good fellow av någon anledning. Han kommer hit nästan varje dag som en liten hustomte och snickrar i garaget. Vårt hus är prytt med saker han gjort, bara i mitt rum finns en spegel och en trähäst han snidat. I uterummet har han ett litet hörn med sånt han gjort, en gubbe som ska föreställa en grekisk filosof, en uggla och ett trästycke som föreställer något abstrakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback