Fashion?

Varför är ca 80 % av de mest lästa bloggarna modebloggar? Visst, jag kan väl också tycka att det är kul att kolla på fina kläder men jag kan verkligen ingenting om mode. Jag drar på mig det jag för tillfället tycker är snyggt. Matchning är inte heller direkt min grejj, det kan bli rutigt, randigt och prickigt tillsammans. Dessutom brukar jag blanda massa färger. Jag har aldrig påstått att jag har bra klädsmak men den funkar. För övrigt har jag aldrig förstått märkeshysterin. Vissa människor kan utan problem lägga ner flera tusen på ett par jeans bara för att det har ett speciellt märke eller betala tusen spänn för en tröja av ett visst märke. Jag kan utan problem erkänna att jag köper större delen av mina kläder på H&M, men blir de mindre snygga för det? Nope, nästan tvärtom. Skulle jag ha en 10 000 över varje månad skulle jag antagligen köpa dyrare kläder men vilken student har så mycket pengar? Inte Jenny Gustafssson i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback