L'amour

Sitter ute och pluggar matte, men det är så sjukt svårt. När kommer man i verkliga livet använda logaritmer? Jamais, never, aldrig! Plus, minus, gånger och delat med är bra saker att kunna men utöver det behöber man egentligen inte kunna något om man inte ska bli matematiker. Matte C är en tillvalskurs men den blir viktigare och viktigare för att komma in på bra linjer. Jag vill bli tolk så varför ska jag behöva kunna matte alls? Nä, det tycker jag är onödigt.

Vår mattelärare har varit så vänlig att lägga ett matteprov imorgon, vilket är 2 dagar innan vi slutar skolan. De sista veckorna i skolan ska egentligen bara vara chil, man ska inte ens behöva öppna skolböckerna och än mindre plugga jobbiga logaritmer.

MItt fönster gnisslar btw. En sak som är bra med det är att det int egår att öppna i första taget ( man får trycka upp det) vilket gör att det skulle vara svårt att bryta sig in i mitt rum genom att bända upp fönstret. Alltid något positivt. Men jag gillar inte ritkigt tt bo på nedervåningen för jag vågar inte sova med öppet fönster (jag vet att jag är feg) och detta gör att det blir sjukt varmt på sommaren när man sover. Finns ett plus though, jag kan smita ut utan att någon märker det, har inte gjort det men ändå. I Belgien smet jag ut rätt många gånger (bara brorsan märkte det en gång) men inte här, lite konstigt.

Nu ska jag gåoch göra müsli, sen mer matte och sen ridning. Najs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback