Lite schlager

Håller på och lyssnar igenom bidragen till Eurovision song contest, jag vet att det är lite nördigt men man måste ju veta vilka The Ark möter. Jag har hittat en personlig favorit, Ungerns låt: Unsubstantial Blues, en låt med lite Janis Joplinkänsla, me like. Belgiens (favoritlandets) låt är inte så dålig som jag trodde den skulle vara, man får lite tankar till Michael Jackson, något för Lenita kanske? Den heter Lovepower för övrigt. Vilken discofeeling! Greklands låt är väl något utav ett bottennapp men får väl stödja den iaf, jag menar är man i Grekland är man i Grekland. Frankrike har överträffat sig själv genom att INTE skicka en ballad i år, månadens nyhet. Det är fortfarande ingen bra låt men ändå.  Tyskland skickar inte heller en flumlåt för ovanlighetens skull. Den skulle nog kunna varit helt okej om den hade varit på engelska, tyska är inte direkt mitt favoritspråk om man säger så. Storbritanniens låt är däremot väldigt pinsam, I'll say no more.

EM-fotbollen idag, är stolt medlem av klassen EF06 som kom TVÅA i hela turneringen, det är starkt jobbat.  Allt är så himla härligt. Solen skiner, klassen är härlig och det är fredag imorron. Kan det bli bättre?? La vita è bella, som man brukar säga i Italien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback