I want it all,I want it all, and I want it nooow!

Igår var det julfest. Den var ok men den var inte 180-spännsrolig. Det roligaste var att man fick tillfälle att klä upp sig. Själv var jag väldigt fancy med metallicklänning och missesminkning (alltså inte sminkning som en katt utan sminkning gjord av Miriam aka Misse). Dessutom hade jag förjävliga skor, svinigt snygga men helt ounderbara att ha på sig.

Idag var det julavslutning, först med artes, sen i kyrkan och sist med klassen. Jag har upptäckt att jag är värsta suckern för brittisk engelska (iof irländsk också) och gittarspel. Tragiskt men sant. Gitarrspelandet kanske inte är så tragiskt men det andra är definitivt det.

Har kommit på att soundtracket till filmen om mitt liv skulle vara I want it all, ni vet Queenlåten. Den är riktigt grymt bra.


Nu ska jag ha ett soft lov, och det föreslår jag att ni har också


Just det en liten dikt jag skrev på franskan om julen. Om någon förstår? Mina julrim är ju helt hemska men min dikt har väl förhoppningsvis lite högre klass än:" nu ska jag mjuka upp dig din lilla råtta, men detta är faktiskt ingen potta"

Une sensation de Noël

Dans toutes les maisons il y a des bougies allumées

Dans tous les c?urs il a d'espoir

Sur tous les visages il y a des sourires

Dans tous les lits il y a des enfants, des enfants qui attendent le père noël

Lui qui vient chez eux chaque année en pleine nuit

Sous le sapin de noël il mette les cadeaux amenés

Et puis il est disparu, où va-t-il?

Personne ne sait où il va, juste qu'il reviendra le noël prochain

Car il restera toujours notre papa Noël

Il est l'homme avec la barbe et des vêtements rouges


Joyeux Noël!


Kommentarer
Postat av: mickis

Joyeux Noël!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback